آزمایشگاه های فوجیتسو توانستند به یک تکنولوژی برای انتقال داده ها به وسیله انتقال ویدئویی دست پیدا کنند.
این می تواند یک روش جدید برای کمپانی های محتلف باشد که به این وسیله کالاها و خدمات خود را تبلیغ کنند. این شرکت یک روش تازه برای جا دادن اطلاعات در جریان های ویدیویی پیدا کرده است و این تکنولوژی به راحتی و مستقیما می تواند ویدئو را تا 3 متر دورتر و احتمالا بدون افت کیفیت به یک گوشی هوشمند ارسال کند.
این غول تکنولوژی به این صورت درباره این امکان جدید توضیح می دهد:
تکنولوژی ما نقطه های بسیار کوچک از نور را درون یک ویدئو جا
می دهد. به وسیله افزایش و کاهش این نورها, روشنایی ویدئو
به تدریج تغییر می کند. تکنولوژی ما این نورها را کنترل می کند و
باعث دو نوع از تغییرات روشنایی می شود: یکی از این تغییرات نشون
دهنده «0» و دیگری نشون دهنده «1» می باشند. بنابراین ما تعدادی
اطلاعات دیجیتال را درون یک ویدیو گنجاندیم. علاوه بر این روشنایی به آرامی
تغییر می کند و در نتیحه قابل تشخیص برای چشم انسان نیستند.
بر اساس گفته های فوجیتسو, نیازی به تجهیزات اضافی برای جا دادن این اطلاعات دیجیتال نمی باشد و به خوبی با تلویزیون های معمولی و تقریبا همه گوشی های هوشمند کار می کند. برای گرفتن اطلاعات مورد نیاز مشتری باید با گوشی خود به تبلیغ مربوطه اشاره کند.
هدف از این تکنولوژی اساسا برای برنامه های کاربردی تجاری شامل ارتباطاط ایمن, تحارت الکترونیک و همچنین رادیو و تلویزیون می باشد. اگرچه این شرکت اعتقاد دارد که در صورتی که این تکنولوژی برای مدت بیشتری دوام بیاورد, احتمالا قلب مدیران بازاری که دنبال راه های نو برای ارتباط با مشتری هستند را به دست خواهد آورد. همچنین این سرویس می تواند یک راه تازه برای برنامه های مختلف جهت پیوستن و داشتن ارتباط با کمپین ها و صفحه های اجتماعی مربوطه باشند.
شاید ما در آینده و به صورت پر استفاده به وسیله این تکنولوژی برای مسافرت خود بلیط رزرو کنیم و یا کالاهای مورد نیاز خود را تنها با اشاره به صفحه تلویزیون خریداری کنیم. البته در صورتی که با دیدن یک تبلیغ فورا آن را پس نزنیم و یا در مدت پخش آن به جای دیدنش به فکر یک فنجان قهوه نباشیم.
ترجمه شده از: CNET
موضوعات مشابه:
علاقه مندی ها (Bookmarks)